Menu

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Smuk Indretning ApS
CVR nr: 37584681
Bækkebrovej 23
3220 Tisvildeleje
Telefon: 39 47 22 22
E-mail: kundeservice@smukindretning.dk

Produktinformation

På smukindretning.dk oplyses varens egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til kundeservice@smukindretning.dk eller vi kan kontaktes på chatten.

Priser

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende ved tilbud og kampagner. Køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Alle priser er vist inkl. moms.

Betaling

På smukindretning.dk kan der betales med: Visa, Visa Electron, MasterCard, Mobilepay og Viabill. Der opkræves ikke kortgebyr på smukindretning.dk. Der kan desuden finansieres gennem Sparxpres.

De kontooplysninger, du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til Pensopay.com i krypteret form, som kun dig og Pensopay, der kan læse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra smukindretning.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Ved køb med finansiering via Sparxpres vil lånet aktiveres ved afsendelse af dine varer.

Aftalen om finansiering bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens §26.

Sparxpres gennemgår og vurderer oplysningerne afgivet af dig som forbruger, og hvis det er berettiget, udveksles disse oplysninger med kreditoplysningsbureauer (i forbindelse med kredittjek). Hvis resultatet af dette ikke er tilfredsstillende, så vil Sparxpres kunne nægte dig denne betalingsform. Dine oplysninger behandles i forbindelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til hverken tredjemand eller andet. Se mere herom på https://sparxpres.dk/

Levering

Hos Smuk Indretning får du fri fragt allerede fra 399 kr. Levering sker med fragtmand eller Bring, afhængigt af størrelsen på forsendelsen. For forsendelse med fragtmand gælder fragtfri levering ved valg af standardforsendelse, og kun til den nærmeste kantsten, og du har dermed selv ansvar for at få varerne ind og opsat i det ønskede rum i din bolig. Vi leverer til hele Danmark. Forsendelse gælder derfor uanset hvor i landet du bor – det gælder også, selvom du bor på en ikke-brofast ø.

Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og varierer fra 1 dag til 7 uger. Der kan være længere leveringstid til øer.

Du modtager en mail den dag, vi afsender din vare fra vores lager. Varer købt på smukindretning.dk leveres på forskellige måder afhængigt af varetypen. Mindre og mellemstore varer (eksempelvis sengetøj, topmadrasser og mindre møbler) afsendes med Bring. Hvis du ikke er hjemme, når varen forsøges leveret, bliver den placeret i nærmeste pakkeshop, hvor den kan afhentes når det passer dig.

I forbindelse med større varer (senge, sofaer o. lign.) vil fragtmanden kontakte dig indenfor 48 timer (2 hverdage), efter du har modtaget en e-mail fra os om, at din vare er afsendt fra vores lager. Når fragtmanden kontakter dig, er det for at aftale hvornår det passer dig at få varen leveret. Fragtmanden kan ikke nødvendigvis opgive et specifikt tidspunkt på dagen, hvor varen leveres, men vil typisk give et tidsestimat. Bemærk venligst at estimatet ikke ligger fast, da der kan være udefrakommende faktorer som eksempelvis trafik eller uheld, der kan skubbe leveringstidspunktet. Du kan desuden altid forvente at blive kontaktet cirka en halv time inden leveringen. Fragtmanden leverer varerne på leveringsadressen. Det er dit ansvar at oplyse om den korrekte leveringsadresse.

Hvis der er valgt opbæring eller opbæring og montering, så leverer fragtmanden dine varer det sted på leveringsadressen, som du har bestemt, såfremt der er fri passage. Bemærk venligst, at vi ikke tilbyder opbæring, montering og bortskaffelse, hvis du bor på en ikke-brofast ø.

Ved specialordrer

Specialordrer er bestillingsvarer og er derfor ikke på lager. Ved specielle bestillinger kan vi ikke oplyse en præcis leveringsstatus. Den maksimale leveringstid er dog altid to måneder.

Har du spørgsmål til leveringstiden, kan du altid kontakte vores kundeservice på telefon, chat og mail.

Ønske bestemt leveringsdato

Det er muligt at ønske en bestemt leveringsdato. Vi vil forsøge at imødekomme dit ønske, men vi kan ikke garantere det. For at ønske en bestemt leveringsdato kan det ved bestilling tilføjes som en ordrekommentar. Alternativt kan du efter bestilling skrive en mail til kundeservice@smukindretning.dk, så tilføjer vi dit ønske til din ordre.

Ændring af leveringstidspunkt/forgæves levering

Ændring eller annullering af leveringstidspunkt eller -adresse skal ske senest to dage inden aftalte leveringsdato. Sker det senere, skal det forventes, at leveringstiden forlænges. Ved forgæves levering påregnes minimum tre dages ekstra leveringstid af hensyn til ny ruteplanlægning.

Indbæring og montering af varer

Hvis du har bestilt indbæring og montering, bærer fragtmanden varen ind og monterer den i det rum, du ønsker, såfremt der er fri passage. Du bedes inden levering sikre dig, at der er fri og uhindret adgang til endelige placering af produktet i din bolig. Du skal altså sikre dig, at varen frit kan passere trappeopgange, døråbninger, entre og lignende. Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige hensyn, tilbageholder vi fragtgebyret, ligesom der opkræves fragtgebyr for ny levering. Annulleres købet, tilbageholdes fragtgebyret i det indbetalte beløb.

Chaufføren må af sikkerhedsmæssige hensyn ikke tage sine sko af under levering. Det er dit ansvar som kunde at sikre, at gulvet er afdækket, hvis det er nødvendigt. Dette skal være sket, inden chaufføren ankommer på adressen.

Af forsikringsmæssige årsager tilbyder vi ikke montering der kræver at der skal bores i vægge.

Modtagelse af defekte varer

Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller har tydelige tegn på at være defekt, skal der på fragtbrevet kvitteres for modtagelse med forbehold for eventuelle skader på indholdet.

Kvitteres for modtagelse uden indsigelse, kan man ikke senere reklamere over transportskader på varen.

Beskadigelse af indbo/bolig ved levering

Sker der ved levering skade på indbo eller bolig, skal dette noteres på fragtbrev eller følgesedlen. Opdages skaden først efter, chaufførerne har forladt adressen, kontaktes vores kundeservice senest 24 timer efter, levering har fundet sted. Ved henvendelse oplys ordrenummer og hav meget gerne dokumentation for skaden i form af billeder. Smuk Indretning kan ikke holdes til ansvar for skader på indbo, hvis det ikke anmeldes til Smuk Indretning indenfor en rimelig tidsperiode, efter leveringen har fundet sted.

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse

Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til køber.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på smukindretning.dk. Dette er så du efter modtagelsen har tid til at inspicere varerne og sikre, at de er fyldestgørende i forhold til de krav du har hertil.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1. Har modtaget din vare.

2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om

flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal indenfor 14 dage efter modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved e-mail til kundeservice@smukindretning.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Eller du kan udfylde formularen på returneringssiden.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

2. Varer købt som beset, eksempelvis udstillingsmodeller eller varer købt ved lagersalg.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Efter vores opfattelse har du taget varen i brug, når du fjerner plastikemballagen, idet du har mulighed for at fastslå varens art, egenskaber og den måde varen fungerer på, selvom den er dækket af plastik.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fragtomkostninger. Varer skal sendes uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Returnering af varer købt hos Smuk Indretning skal ske ved at sende det til vores adresse:

Bækkebrovej 23
3220 Tisvildeleje

Husk altid at medsende kopi af din faktura, så vi kan finde ordren i vores system.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på smukindretning.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Bemærk venligst, at der under bunden af enkelte sovesofaer er monteret et transportstof.

Stoffets eneste funktion er at beskytte sovesofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, men da det ikke har anden praktisk funktion, betragtes det ikke som en reklamation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Bemærk at hvis der er tale om en seng, skal sengen pakkes ind i original emballage ved returnering. Hvis ikke du har originalemballagen eller ikke selv ønsker at pakke sengen ned, kan du for 950 kr. tilføje emballering og nedpakning, når du udfylder returneringsformularen.

Så vil fragtmanden pakke sengen ned, når han kommer for at afhente den på din adresse.

Denne eventuelle udgift er den eneste du afholder selv, ved en reklamation.

Returnering

Returnering af varer købt hos Smuk Indretning skal ske ved at sende til vores adresse:

Bækkebrovej 23
3220 Tisvildeleje

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de udgifter der er i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, gem derfor dokumentation for afsendelse af pakke. Husk altid at medsende en kopi af din faktura, så vi kan finde ordren i vores system.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for senge, madrasser, sovesofaer og lignende. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 2000 DKK.

Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Outletvarer købt hos Smuk Indretning fastholder sin 14 dages returret. Åbnes varen, vil der – ved en evt. retursag – pålægges et håndterings- og administrationsgebyr på 1900 DKK.

Returnering af seng foregår ved registrering gennem vores hjemmeside. Når returneringen er bestilt via vores returneringsside, afhenter vi sengen på din adresse.

Praktiske oplysninger ved returnering:

● Varen skal være ren og pæn. En fuld tilbagebetaling af købsbeløbet er mulig, så længe varen har været beskyttet mod smuds, snavs, parfume, hår og lignende. Vi forventer derfor altid brug af lagen, så sengen fremstår så ny og ren som muligt.

● Returordren pakkes i original emballage før afhentning. Ved returnering skal sengen pakkes ind i original emballage, hvorefter den skal stilles frem til fragtmanden på afhentningsdagen.

● Tilkøb nedpakning og emballering for 950 kr. Hvis ikke du har originalemballagen eller ikke selv ønsker at pakke sengen ned, kan du for 950 kr. tilføje emballering og nedpakning, når du udfylder returneringsformularen.

Så vil fragtmanden pakke sengen ned, når han kommer for at afhente den på din adresse.

Bemærk venligst, at vi ved returnering vurderes hver enkelt seng. Værdiforringelsen fratrækkes købsbeløbet.

Ansvarsfraskrivelse

Vi har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider igennem links.

Disse hjemmesider er uden for Smuk Indretnings kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider. Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelse af de bestilte varer i aftalen mellem køber og Smuk Indretning, varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til produktets egen beskrivelse.

Nyhedsbrev

Ved tilmelding til nyhedsbrev videregiver vi ikke din information til tredjepart, men bruger den udelukkende til internt brug, og det er altid muligt at afmelde sig.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på smukindretning.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. Når du tegner abonnement/betaler med kreditaftale, skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år, skal aftalen indgås af en forælder. En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på smukindretning.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Smuk Indretning ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Direktøren og ejere samt ansatte hos Smuk Indretning ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på smukindretning.dk er Amalie Nielsen. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til smukindretning.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse.

E-mailadressen videregives ikke til andre, udover den benyttes i mailsystemet, som er en uafhængig tredjepart, der efterfølgende sender dig en e-mail omkring din tilfredshed med produktet, du har købt. Som registreret hos Smuk Indretning ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Smuk Indretning ApS via e-mail kundeservice@smukindretning.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@smukindretning.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Hvis du ønsker at klage, kan du kontakte forbrugerombudsmanden: Forbrugerombudsmanden.dk, forbrugerombudsmanden@kfst.dk, Carl Jacobsens Vej 35,

2500 Valby, tlf: 41715151 (Hverdage 9-12).

Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.

Scroll til toppen